www.iskilipliyiz.com

Video Galeri
Foto Galeri
Web Mobil
Bu yazı 134 kez okundu.
Yazının Tarihi :   06 Kasım 2019 - 12:15:24

ÇİLİNGİR USTASI MEHMET DUMAN VE ERENLER’İN KERAMETİ

Büyüt
Küçült
ÇİLİNGİR USTASI MEHMET DUMAN VE ERENLER’İN

Mursel Sumer

İskilipliler arasında Erenler Tepesinde yatan kişi veya kişilerin keramet sahibi olduğu inancı oldukça yaygındır. Daha önce yayınladığımız “Erenler Tepesi ve Kırkkızlar Efsanesi” başlıklı yazımızda halk arasında eskiden beri anlatıla gelen “Kırkkızlar Efsanesi” ile bazı doğaüstü inançlara yer vermiştik. Bugün anlatacağımız olaylar ise gerçekten yaşanmış olup aynen şöyledir:
Mehmet Dumanın Ayaklarının Yerden Kesilerek Bir Süre Havada Asılı Kalması Olayı
Şehrimizin tanınmış tüccarlarından ve eski politikacılarından Mehmet Sünnetçi olayı şöyle anlatıyor:
Çilingir ustası Mehmet Duman vardı. İyi sanatkârdı. Çok iyi bıçak, çok iyi makas yapardı. İskilipte ilk defa törpüyü yapan da odur. Sarhoşun biriydi; içerdi ama inançlı adamdı ha! Bir gönül meselesinden dolayı kendini içkiye vermişti. Kimseye zararı olmazdı. Kendi anlattı bunları bana; “Mehmet Efendi” dedi. “Bir otuz beşlik rakı aldım Erenler Tepesine çıktım. Lan bu Erenler neyin nesi, bu Kırkkızlar gerçek mi yalan mı? Bir anlayım dedim. Vardım dikildim tepesine. Kendisine şöyle seslendim: Eğer sen gerçekten ermiş bir kişiysen bana kendini tanıt; yok eğer tanıtmazsan şart ettim tepene dökerek içeceğim bu rakıyı dedim. Ben daha lafımı bitirmeden ayaklarım yerden yarım metre kesildi, havada asılı kaldım. Yere inebilmek için çırpınmaya başladım; lâkin ne mümkün. Bu sefer yalvarmaya başladım. Vallahi inandım; benim yakamı bırak; vallahi bir daha yapmam; rakıyı da içmeyeceğim. Artık orada ne dediysem; biraz durduktan sonra ayağım yere bastı. Şişeyi attığım gibi oradan kaçtım” dedi.
Elini Çilingir Ocağına Daldırarak Kıpkızıl Kömür Ateşini Avucunun İçine Alması
Mehmet Duman alkol bağımlısıdır ama boş adam değildir. Onunla ilgili başka bir olayı yine Mehmet Sünnetçiden dinleyelim:
Onun, kardeşi Hacı Nuri ile bir atışması vardır. Hacı Nuri şehrimizde bir tarikatın şeyhi olan Tığlıoğlunun baş müridi idi. Bunlar tarikat olarak şiş sokar, ateş avuçlar falan. Mehmet Dumanın bir miras meselesinden dolayı kardeşi Hacı Nuri ile araları iyi değildi. Bir gün çilingir dükkânında bunlar bir nizaha tutuşurlar. Bunları bana olaya şahit olan Hacı Kadir Akman anlattıydı.
Mehmet Dumanı kastederek:
Yahu Mehmet dedi. Buna sarhoş-marhoş diyorlar amma vallahi gözüm faldaşı gibi açıldı. “ Niye? Dedim.” Bir gün çilingir dükkânında bu iki kardeş bir nizaha tutuştular; Mehmet kardeşine dönerek: “Lan” dedi. “Bir şiş sokmayınan, ateşi neyi avucuna almayınan kendini ne zannediyon? Senin iki bin tevhid çekerek yaptığını ben bir ALLAHda yaparım” dedi. Önümüzde çilingir ocağı yanıyordu. Gözümün önünde “YA ALLAH” dedi, ateşi hapazladı. Elindeki bir avuç ateşle kardeşine dönerek: ”O, yakma derse yakmaz; sen bunu iki bin tevhid getirerek yaparsın, ben bir ALLAH da yaparım. İmanın kimde olduğu belli olmaz. Ne sanıyon kendini lan” dedi, demişti.
Olayı anlatan Mehmet Sünnetçi de, Hacı Kadir Akman da memlekette dürüstlüğü ile tanınan sözüne güvenilir insanlarımızdandır. Dinlediğim olaylar her ne kadar doğaüstü ve insan mantığı ile bağdaşmaz gibi görünüyorsa da anlatılanların gerçek olduğundan en ufak bir kuşkum bile yoktur. Olayların değerlendirilmesini sizlerin takdirine bırakıyorum.
Mürsel SÜMER

Sayfayı Yazdır
Print Friendly / PDF
Sosyal Paylaşım
Google
İsim Soyisim :
E-Mail :
UYARI : Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
Uyarı
Güvenlik kodu :
Bu habere ilk yorumu siz yapın.
YAZARA AİT DİĞER YAZILAR



Son Yorumlar
Mikail uysal
Ali Osman bey
Foother
SOSYAL MEDYA
Facebook Twitter RSS Sitemap
"www.iskilipliyiz.com | http://www.iskilipliyiz.com/"   Tum Hakları Saklıdır. © 2018 - 2019